Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Forum

Spirit for Dragracing
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge

Gå ner 
3 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptymån dec 26, 2011 6:50 pm

Tjabba, dags att lägga in projektet.

Har hållt på ett tag med sierra och det började med att jag köpte en svart cupé för några år sen men så hitta jag denna två-dörrars i västerås för en billig peng så jag drog iväg o köpte skiten. Skrota den svarta och plocka på mig alla viktiga grejer så jag nu har jag extramotor, växellåda, bakaxel etc.

Så kände att det var dags att börja trimma förra vintern men pga mycket jobb samt studier så har det dragit ut på tiden, men har bestämt mig att göra klart första konverteringen nu under vintern. Spec som lyder för nu:

Motor:

Oöppnad pinto
Adapter mot turbo
Liten turbo från nån Citroen
Extrasprut med fem kallstartsspridare, styrs av två tryckvakter.
Saab 9000 intercooler
Öppet luftfilter
2,5" downpipe
2,5" avgassystem med en japs i slutet
HKS-kopia 40 mm wg
XS-kopia dump
Ofjädrad sinter med original tryckplatta
MTX-L bredbandslambda

Chassi/Interiör:

Polyuretanbussningar i framvagn
Lätta sportstolar
Fet driftingratt
Annars original förutom lite extramätare

Målet är att ladda tills det spränger då jag har en pinto med cossiestakar samt kolvar står i förrådet och väntar samt en portad topp, lättat svänghjul. Jag hoppas på iaf en 200hk och jag kan ha skoj fram till våren. Sen blir det värre Twisted Evil

Bilder

Lagom risig vid köpet men ack så viktigt med två-dörrars coupé Smile
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge V4nzmg

In i lackboxen och på med grundfärg
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 2po8hw8

Och det gick väl bra detta Smile
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 2dc99c7

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 9qbmv5

Startspridarna som blir mitt extrasprut
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 2zzov95

Plutt turbon
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Ev6ws3

Det enda från Saab som ska va på min bil, tack för det
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Spww07

Fina grejer som sitter i andra maskin Smile
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 105455x

Stolarna
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge T526hg

Ratten, redigt djup
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 1z2kn4x

Annat gott som ligger
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 9k2fm8


Ska ta mer bilder på det nya som hänt, dvs avgassystem, adapter, tryckrör, dp etc samt lite på bilen med fälgarna och annat så ni ser stuket. Inte så mycket kvar innan uppstart, bara tryckrör på varma sidan och downpipe sen är det i stort sett klart Smile

Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptymån dec 26, 2011 8:05 pm

Härligt blir att passa sig på gatorna i västerås i vinter.. Smile
Ta gärna en fördelare med vacuumklocka från någon gammal förgasar pinto om du hittar på skroten tex blir lättare att hålla ner tändningen då, kan du ladda mer.. Wink
Bra att du kosta på en lambdamätare också de viktigaste när man ska mappa in soppan sen drygt att försöka läsa allt på stiften mm

Följer med spänning.. Smile
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptymån dec 26, 2011 8:16 pm

gniraz skrev:
Härligt blir att passa sig på gatorna i västerås i vinter.. Smile
Ta gärna en fördelare med vacuumklocka från någon gammal förgasar pinto om du hittar på skroten tex blir lättare att hålla ner tändningen då, kan du ladda mer.. Wink
Bra att du kosta på en lambdamätare också de viktigaste när man ska mappa in soppan sen drygt att försöka läsa allt på stiften mm

Följer med spänning.. Smile

Schysst, det ska jag ta och leta reda på, hur mycket är det man måste ta, bara det som sitter "utanpå" motorn eller hela altet som sitter i blocket också? Smile har inte grottat så mycket i fördelaren än som det märks...

Jo, kände att det kan vara det bästa man kan köpa och den kommer väl följa med en bra bit framöver Smile

Imorgon blir det rusch med bilen, då ska dp svetsas, försöka mig på att vrida lagerhuset samt koppla in bbl:en. Kan fan bli provstart om allt vill lira imorgon Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptymån dec 26, 2011 8:39 pm

Bara rycka ur hela fördelaren sitter endast med 1st 13bult så tar 1min att byta riktigt smidigt.. Hoppas att flyter på imorgon nu då.. Smile

Till överst på sidan Gå ner
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptyfre dec 30, 2011 8:11 pm

Det mesta är klart faktiskt. Har byggt 2,5" avgassystem, downpipe är klart, turbon sitter på plats, wg på plats, ic på plats. Det enda som är kvar är att dra tryckrör på varma sidan samt koppla in MTX-L men det är snabbt gjort. Räknar med uppstart imorgon!

Oljetryck
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Dqr5oj


Downpipe med uttag för lambda
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 2s1102c


Såhär ser det ut, blir att ordna upp sen när man ser att allt funkar
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Fy027r
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Sdegax
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Awuicx


Köpte mig också en redig pjäs inför framtida motorn Smile
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Idhanm
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 2092blg


Lite skillnad mot den andra Smile
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 2guei3a
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge 2usfyia
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Vo4rba


Målat det andra blocket också så den ska sättas ihop med cossiegrejerna nu i vinter
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Dqqedh

Har nu startat bilen och provkört. Gick sådär, bara ena steget av extrasprutarna gick i så jag ladda kanske runt 0.4 bara men kvittra fint från turbon iaf Smile Dock verkar det som den går torrt typ hela tiden, för om jag har förstått rätt så är ju högra lambdavärde desto torrare går den? på Tomgång går den ju på 22.4, konstigt tycker jag men vet inte om det ska vara så :p har kalibrerat den och allt.

Ska ur med tryckvakterna imorgon och ställa in dem med kompressorn och kolla om jag kan få till det någorlunda. Koppla på en mottryckstyrning till wg:n också så får jag se vad jag kan få upp i ladd. Kanske film imorgon också Smile

edit: såg ditt svar på skogen gniraz men tänkte det skulle vara bra att diskutera här istället! Smile
Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptyfre dec 30, 2011 8:32 pm

Står lambdan på 22.4 har du något knas borde ligga mellan 13-15 Afr ungefär ju högre värde ju torrare går den helt riktigt.. wg,n borde väl ladd runt 0.8bar orginal.? bara koppla in en slang till den undre anslutningen på wg'n så får du trycket som fjäderna ger så att säga..

När ja körde med extrasprut hade ja en lampa som gick till varje tryckvakt satt inne i bilen på så vis va de mycket lättare att se exakt när dom slog till...

Kolla denna film här ser man lambdan också kanske hjälper att sitta och studera lite.. Smile https://www.youtube.com/watch?v=_0LrU0_dUow&hd=1
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptylör dec 31, 2011 3:43 pm

gniraz skrev:
Står lambdan på 22.4 har du något knas borde ligga mellan 13-15 Afr ungefär ju högre värde ju torrare går den helt riktigt.. wg,n borde väl ladd runt 0.8bar orginal.? bara koppla in en slang till den undre anslutningen på wg'n så får du trycket som fjäderna ger så att säga..

När ja körde med extrasprut hade ja en lampa som gick till varje tryckvakt satt inne i bilen på så vis va de mycket lättare att se exakt när dom slog till...

Kolla denna film här ser man lambdan också kanske hjälper att sitta och studera lite.. Smile https://www.youtube.com/watch?v=_0LrU0_dUow&hd=1

okej, ska kalibrera om den imorgon så får jag se hur det funkar. Ska även koppla på en slang från insuget till wgn så den stoppar :p får se hur det går imorgon helt enkelt, bättre än idag hoppas jag på. vet ju saker som kan bli bättre iaf Ska även prova koppla på en pinto oljetrycksgivare och se när det slår till, har kopplat ett växelrelä för den så borde ju gå Smile
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptylör dec 31, 2011 3:44 pm

Var ute idag och fixade lite. Drog på en oljetryckskontakt så ska prova hur det funkar sen drog jag om rören på varma sidan då de låg väldigt nära generatorn. Lyfte upp intercoolern en del också så nu ska man nog inte se så mycket av den bakom fronten Smile

Imorgon blir det att provköra igen och förhoppningsvis går det lite bättre. Dock så slirar redan kopplingen så blir att beställa sinter så fort som möjligt. Kommer större update med bilder imorgon Smile
Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptylör dec 31, 2011 5:15 pm

Härligt håll tempot uppe.. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Falaffel
Admin
Falaffel


Antal inlägg : 66
Age : 33
Ort : Enköping
Jobb : Lacking/Blästring

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptylör dec 31, 2011 11:58 pm

Kul med lite budgetbygge ibland Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://forum.nocontrol.se
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptysön jan 01, 2012 11:50 am

Falaffel skrev:
Kul med lite budgetbygge ibland Wink

Jo, nånstans måste man börja Smile


En fundering, hur fan vrider man runt lagerhuset så jag får returen neråt? har lossat alla skruvar mot avgasdelen och sen värmt på och en hävarm på typ två meter men den vägrar att vrida på sig. Har nån något tips? Smile
Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptysön jan 01, 2012 1:56 pm

Du måste knacka isär lagerhuset från avgashuset sen sätta ihop de igen som du vill ha de, brukar va omöjligt att vrida på de spec när dom setat ihop några år..
Tänka på att försöka knacka ut de så rakt som möjligt så du inte skadar/knäcker impellern mot vägen i avgashuset lite känsla och försiktighet krävs.. Smile
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptysön jan 01, 2012 2:56 pm

okej, tror jag fick till det någorlunda med vinkeln nu. Smile

en sak som är lite knepigt är också att lambda visar på ca 15-16 vid vanlig körning utan laddtryck, men sen när jag gasar på så går det ner till ca 11-12 i värde och även när jag ger fullt. Varför? Drar den tjuvluft nånstans som inte mäts upp av lmm?

Aja, fel efter fel löses nu så den borde väl gå bra snart kanske Smile
Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptysön jan 01, 2012 3:20 pm

JElfgren skrev:
okej, tror jag fick till det någorlunda med vinkeln nu. Smile

en sak som är lite knepigt är också att lambda visar på ca 15-16 vid vanlig körning utan laddtryck, men sen när jag gasar på så går det ner till ca 11-12 i värde och även när jag ger fullt. Varför? Drar den tjuvluft nånstans som inte mäts upp av lmm?

Aja, fel efter fel löses nu så den borde väl gå bra snart kanske Smile



Gör en provtryckare som du sätter på insuget på turbon så du kan provtrycka hela systemet så ser/hör du om de läcker någonstans väldigt bra sak att ha..
Lambdan kan nog stämma låter de som hur mycket ladd hinner du får upp innan den sticker ner till 11-12Afr...? Tänkt på att tryckvakterna går på trycket i insuget inte på motorvarvet så får du upp tex 0.3bar på väldigt lågt varv så slår extraspridarna igång, du måste nästan ha en lampa inne i bilen till varje tryckvakt så du ser exakt när dom slår till samtidigt som du kollar på lambdan sen är de bara försöka få till en bra justering när dom ska slå till..
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptysön jan 01, 2012 4:53 pm

mm, en provtryckare måste jag nog ta o göra, känns som att det finns några läckage.

det är inte mycket ladd, oljetrycksvakten hinner inte ens slå in innan lambdan sjunker till bra värden. Det är alltså precis när man trycker gasen lite hårdare och accelerar som den går ner till bra värden medans när man bara håller hastigheten så ligger det runt 15-16 i afr.

Lampor kopplade jag in till dagens provkörning men som sagt laddade det aldrig upp till oljetryckkontaktens nivå. Måste ju bero på läckage, dock var det ju ganska halkigt idag och släppte för det mesta.
Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptysön jan 01, 2012 5:16 pm

JElfgren skrev:
mm, en provtryckare måste jag nog ta o göra, känns som att det finns några läckage.

det är inte mycket ladd, oljetrycksvakten hinner inte ens slå in innan lambdan sjunker till bra värden. Det är alltså precis när man trycker gasen lite hårdare och accelerar som den går ner till bra värden medans när man bara håller hastigheten så ligger det runt 15-16 i afr.

Lampor kopplade jag in till dagens provkörning men som sagt laddade det aldrig upp till oljetryckkontaktens nivå. Måste ju bero på läckage, dock var det ju ganska halkigt idag och släppte för det mesta.


Att den håller ca: 15 i Afr när du bara håller hastigheten är normal mer eller mindre, Afr 12 vill du bara ha när du trycker gasen i botten och motor får jobba med fullt laddtryck så att säga ju mer du gasar/får upp ladd ju mer ska lambdan jobba sig ner mot 12 från ca: 15Afr som du har på lugna körningen, givetvis blir de lite ojämt på vissa varv/ladd extrasprut är ju en budget sak perfekt blir de inte..
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptymån jan 02, 2012 5:07 pm

snida ihop en provtryckare idag, så nu är det bara att provtrycka systemet och täta allt. Kom på slangarna under insuget, måste täta ett hål bara för tidigare har laddtrycket försvunnit ut där, hehe klantigt Razz kasst väder så motivationen var inte på topp idag, får mosa imorrn istället Smile

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Zwgppy

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Sdk1he
Till överst på sidan Gå ner
Falaffel
Admin
Falaffel


Antal inlägg : 66
Age : 33
Ort : Enköping
Jobb : Lacking/Blästring

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptymån jan 02, 2012 5:13 pm

Rackans fin den där var då. Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://forum.nocontrol.se
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptymån jan 02, 2012 5:53 pm

Falaffel skrev:
Rackans fin den där var då. Wink

jo, roligare att leka med svarven än svetsen Razz
Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptymån jan 02, 2012 6:37 pm

ja Lyxmodell får man allt säga.. Smile
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptytor jan 05, 2012 5:39 pm

Nu jävlar går forden! Very Happy Trixa lite med elen och verkade funkar och täta lite läckor efter trycktestet. Den gick riktigt fint nu på tomgången och allt verkade gå bra. Sen var det bara full gas och afr steg mot en 14-15 innan oljetrycksgivaren slog till och då jävlar drog det iväg! Very Happy afr värde mellan 10 och 12 ända upp till varvstoppet. Kul som fan att det lira Smile

Nu är det bara så att det är sjukt sent ladd. Får fullt vid 4500 varv ungefär, och det är ju helt orimligt med tanke på hur liten turbon är. Beror det helt enkelt på läckor? har några läckor vid spridarna och det kanske räcker för att det ska bli sent med så här lite laddtryck. Har ni nå tips? Smile

Imorgon blir det lite mer bilder på bygget Smile
Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptytor jan 05, 2012 7:31 pm

JElfgren skrev:
Nu jävlar går forden! Very Happy Trixa lite med elen och verkade funkar och täta lite läckor efter trycktestet. Den gick riktigt fint nu på tomgången och allt verkade gå bra. Sen var det bara full gas och afr steg mot en 14-15 innan oljetrycksgivaren slog till och då jävlar drog det iväg! Very Happy afr värde mellan 10 och 12 ända upp till varvstoppet. Kul som fan att det lira Smile

Nu är det bara så att det är sjukt sent ladd. Får fullt vid 4500 varv ungefär, och det är ju helt orimligt med tanke på hur liten turbon är. Beror det helt enkelt på läckor? har några läckor vid spridarna och det kanske räcker för att det ska bli sent med så här lite laddtryck. Har ni nå tips? Smile

Imorgon blir det lite mer bilder på bygget Smile



Fan va kul att du börjar få till de.. Very Happy Läcker de inte mycket ska laddet/spolupen inte påverkas någon direkt givetvis aldrig bra att de läcker men små mängder på din bil märks knapps (nästan alla bilar har små läckor runt insuget mm), Värre om den läcker på avgassidan mellan topp och turbo där märkas de fortare...
Endel har nog med extrasprutet också går den lite snålt när den ska börja bygga upp laddet så blir de inge fart på motorn förens extrasoppan slår till då brukar effekten komma..




Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptytor jan 05, 2012 7:33 pm

Frästen va laddar du..? Orginal orör fjäder i wg'n..?
Till överst på sidan Gå ner
JElfgren




Antal inlägg : 34

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptytor jan 05, 2012 7:48 pm

gniraz skrev:


Fan va kul att du börjar få till de.. Very Happy Läcker de inte mycket ska laddet/spolupen inte påverkas någon direkt givetvis aldrig bra att de läcker men små mängder på din bil märks knapps (nästan alla bilar har små läckor runt insuget mm), Värre om den läcker på avgassidan mellan topp och turbo där märkas de fortare...
Endel har nog med extrasprutet också går den lite snålt när den ska börja bygga upp laddet så blir de inge fart på motorn förens extrasoppan slår till då brukar effekten komma..



okej, då kanske det är nån liten läcka vid adaptern nånstans, får ta o kika på det. de andra tryckvakterna från gik var ju kassa, sköt ju bara iväg skruvarna direkt. Får ta o svarva en egen så att man kan ställa extrasprutet lite tidigare.

gniraz skrev:
Frästen va laddar du..? Orginal orör fjäder i wg'n..?

runt 0,7, men det är inte wg:n som stoppar utan det är varvstoppet som stoppar laddtrycket Razz nej, har satt i en lite mjukare fjäder än vad som satt i original.
Till överst på sidan Gå ner
gniraz

gniraz


Antal inlägg : 127
Age : 38
Ort : Verry verry hemlisch
Jobb : pulverlackerare

Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Emptytor jan 05, 2012 8:03 pm

JElfgren skrev:
gniraz skrev:


Fan va kul att du börjar få till de.. Very Happy Läcker de inte mycket ska laddet/spolupen inte påverkas någon direkt givetvis aldrig bra att de läcker men små mängder på din bil märks knapps (nästan alla bilar har små läckor runt insuget mm), Värre om den läcker på avgassidan mellan topp och turbo där märkas de fortare...
Endel har nog med extrasprutet också går den lite snålt när den ska börja bygga upp laddet så blir de inge fart på motorn förens extrasoppan slår till då brukar effekten komma..



okej, då kanske det är nån liten läcka vid adaptern nånstans, får ta o kika på det. de andra tryckvakterna från gik var ju kassa, sköt ju bara iväg skruvarna direkt. Får ta o svarva en egen så att man kan ställa extrasprutet lite tidigare.

gniraz skrev:
Frästen va laddar du..? Orginal orör fjäder i wg'n..?

runt 0,7, men det är inte wg:n som stoppar utan det är varvstoppet som stoppar laddtrycket Razz nej, har satt i en lite mjukare fjäder än vad som satt i original.


Ok någon pytte liten läcka gör kanske ingen större skillnad men alla småsaker gör ju något så brukar ja resonera...
Vad kommer wg fjäder ifrån..? Är de inte rätt eller tillräckligt hårt inspänningstryck så kan de bli pannkaka, ja kapade bort ett varv eller 2 på en orginalfjäder för att få lite mindre ladd och bilen blev seg som attan upp i ladd den tjuvöppnade alldeles för tidigt och sen fick man försöka få upp laddet med en wg som va halvöppen så vore ja dig skulle ja börja med att montera dit orginalfjädern..
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge   Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Ford Sierra 2.0 Turbo Budgetbygge
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Ford Sierra Sedan Turbo Henke
» Projekt: Race sierra 2.0 8v Turbo
» Volvo 940 turbo 8v:uppdate lite prylar lackade.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Forum :: Projekt-
Hoppa till: