| JOHNEMANS 535 E34 | |
|
|
|
Författare | Meddelande |
---|
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: JOHNEMANS 535 E34 ons jan 18, 2012 9:28 pm | |
| Dags för ny projekttråd då jag mitt i allt jävla elände satt fart på tisdagskvällarna igen. Bil: 535 E34 -88 Motor: Perkins 6:a från Gnistans gamla tröska. Växellåda: 16 vxl framåt och 16 vxl bakåt. Stulen från pansarvagn. Bränsle: Diesel. Mekanisk pump från en gammal brandspruta. Nuke BTR. Styrsystem: En neger som håller takten och sex som doppar facklan. Exteriört: Lackad. Interiört: Så lite skit som möjligt. Dock en kåpa runt rattstången. Mätare: Nåt ryskt skit från en 60tals Volga. Ägare: Inte banken iallafall. [left] | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 ons jan 18, 2012 9:42 pm | |
| Körde som sagt garagekväll i Tisdags...
Fipplade ihop det sista på elen och provkört allt med goda resultat. (Blinkar man höger, blinkar det höger). Kladdade ihop en hållare som fattats för oljetryck, måttade in oljeslangarna till oljekykaren samt satte fast skiten i nosen. Kanske ingen optimal lösning men vafan. Fick hem grejer idag med bl.a. soppatrycksmätare, billet inloppsfläns, filter till laddstyrningen osså den där jävla AN8 böjen. Så nu jävlar blir det fullt mos, fast bara på tisdagar... | |
|
| |
gniraz
Antal inlägg : 127 Age : 38 Ort : Verry verry hemlisch Jobb : pulverlackerare
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tor jan 19, 2012 5:24 am | |
| HAHA fick man sig en gott skratt på morgonen.. Kul att de går framåt på tisdagar ser lovande ut nu snart uppstart på den där rackaren... Och välkommen hit.. | |
|
| |
Falaffel Admin
Antal inlägg : 66 Age : 33 Ort : Enköping Jobb : Lacking/Blästring
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tor jan 19, 2012 11:36 am | |
| Hehe, lite annorlunda "Fakta"
En uppstart ser vi fram imot | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tor jan 19, 2012 1:39 pm | |
| En uppstart vore fint. Ska sätta mig in lite i sprutet, IGEN. | |
|
| |
gniraz
Antal inlägg : 127 Age : 38 Ort : Verry verry hemlisch Jobb : pulverlackerare
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tor jan 19, 2012 3:37 pm | |
| Hojta gärna till när du ska börja pilla på datorn i bilen är gärna med och lär mig lite mer om vipec vem vet man kanske t.o.m kan va till nytta.. | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tor jan 19, 2012 4:24 pm | |
| Lovar, kommer skrika till när det är dags att fippla med dumburken. Noterade idag vid en snabbvisit i garaget att jag saknar uttag i datorn för lambdan, men det finns väl ingen större anledning att ta in den informationen i datorn eftersom att den är kopplad till ECUn? Och kalibreringen kan man väl sköta ändå? | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tor jan 19, 2012 7:34 pm | |
| Som av en händelse krängdes ett par nästan nya svarta angeleyes till förmånligt pris, som jag nöp på direkten då jag inte har några lyktor. Killen hade förståss matchande blinkers som även dom slank med till ett nästan lika förmånligt pris. Lämnade in slangarna till oljekylen idag också så med lite tur kanske det sitter en front på bilen efter tisdag | |
|
| |
gniraz
Antal inlägg : 127 Age : 38 Ort : Verry verry hemlisch Jobb : pulverlackerare
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tor jan 19, 2012 10:23 pm | |
| Flådigt..
Lambdan är väl inkopplad direkt till sprutet..? Samma lambdasond till sprutet och externa mätaren eller hur är de ihop byggt..
| |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 fre jan 20, 2012 4:28 am | |
| Sitter en sån där innovate mtx-l kopplad till ECU samt till mätare. | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tis jan 24, 2012 9:10 pm | |
| Ny Tisdag, nya utmaningar... Lite smått ilsk över att glömt alla nya grejer hemma fick jag leta gamla arbetsuppgifter som inte blivit gjorda. Knölade med oljekylaren. Gjorde bling fästen av hederliga vvs rör. Bröt och bände i det redan trånga utrymmet och fick efter mycket om och men ner nävarna och lyckades få dit slangjävlarna. Hittils har ett paket cigg gått åt. Monterade även en bortglömd packning. Dessa flänsar är specialtillverkade i 10mm gods och sitter som ett smäck på ett 3" rör vilket gör det alldeles ypperligt att tiga fast inifrån. Om någon vill ha är det bara skrika till. En gång raggare, alltid raggare. B&M spaken kändes helrätt! Satt en tryckknapp på sidan som jag tänkte koppla launchen till. Fixade ventilation till tanken. 1/8 pneumatisk 90 grader och rätt ut genom golvet genom en gummigenomföring. Vet inte hur noga det är men JAZ vill att man gjordar tankringen för att eliminera statisk elektricitet. Satte i vilket fall en ringsko och ner till jordpunkt. Törs man vara lite självgod och påstå att den ser jävla rå ut i nosen. Hade förhoppningar om att lysen skulle vara i hamn inför garagekvällen men dom uteblev. Ärtan skickade startmappen idag också | |
|
| |
gniraz
Antal inlägg : 127 Age : 38 Ort : Verry verry hemlisch Jobb : pulverlackerare
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 ons jan 25, 2012 8:24 am | |
| De går framåt.. | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 sön jan 29, 2012 7:52 pm | |
| Provstartad Oljeläckage Glömde datafan kvar så bilder uteblir denna gång men åter på tisdag | |
|
| |
gniraz
Antal inlägg : 127 Age : 38 Ort : Verry verry hemlisch Jobb : pulverlackerare
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 mån jan 30, 2012 10:47 am | |
| Blev du klokare på lekaget..? | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 mån jan 30, 2012 11:13 am | |
| - gniraz skrev:
- Blev du klokare på lekaget..?
Plan 1 = Ny packning av bättre kvalitet. Plan 2 = Fabriksnytt oljefilterhus. Plan 3 = Jack Daniels Fixade iaf connection problemet du eftersökte. | |
|
| |
gniraz
Antal inlägg : 127 Age : 38 Ort : Verry verry hemlisch Jobb : pulverlackerare
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 mån jan 30, 2012 1:11 pm | |
| Bra plan borde täcka alla hål.. Va de data inställning på connection problemet..? | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 mån jan 30, 2012 1:21 pm | |
| Fanns flik med automatik Fick också reda på att dumpen stått öppen vid start | |
|
| |
gniraz
Antal inlägg : 127 Age : 38 Ort : Verry verry hemlisch Jobb : pulverlackerare
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tis jan 31, 2012 2:55 pm | |
| Så enkelt va de vilken stjärna på vipec man är... | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tis jan 31, 2012 9:42 pm | |
| En sak är iallafall säker... Har haft bättre vänner än mitt oljefilterhus. Plockade bort hele fan och tog isärt i molekyler. So far so good, mao inga synliga fel. Planade huset på nytt och det gav inga tecken på några som helst ojämnheter. Monterade ihop allt på nytt och såg till så alla kontaktytor förblev fria från olja och annat snusk. Klistrade en flång ny ORGINAL packning från BMW och monterade hela helvetet med varsam hand. Limmet rekommenderades inte att belastas inom 4 timmar och helst inte inom 24 så jag tog det säkra före det osäkra och väntar tills imorgon innan domen kommer. Hade ingen att slå mitt kloka huvud ihop med ikväll så jag fick själv så för tänket, men jag kan fan inte komma på några andra anledningar än att jag haft otur med packningarna gällande läckaget... Vred och vände på ett annat M30 block samt studerade oljepumpen närmare och det verkar inte vara något sådant som ska spöka. Hade en teori om felvända lager som orsakar stopp i kanalerna så oljan inte har någonstans att ta vägen men det känns förjävla långsökt. Hade tyvärr inga lager så jag kunde inte kontrollera mina teorier men om jag minns rätt så bör det inte vara möjligt. Kämpade på med kopplingsjäveln ikväll också så nu är bromsar, koppling och kylsystemet klart och fritt från läckade. Bromsarna känns jävligt tighta och fina med dom stålomspunna bromsslangarna, bra svar mao. Synd som fan att man inte valde en likadan till kopplingen men wtf... Life goes on. Klämde några kort med nya fronten idag också | |
|
| |
H.Nocontrol
Antal inlägg : 56 Age : 37 Ort : Bland träd och sten Jobb : Grävmaskinist
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tis jan 31, 2012 11:25 pm | |
| Vad trevligt det ser ut. Får kika över och glo lite. | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 ons feb 01, 2012 4:23 am | |
| Gört! Men vafan... Små prinsessor som du ska ju sova vid den där tiden? Fortfarande lugnt eller? | |
|
| |
H.Nocontrol
Antal inlägg : 56 Age : 37 Ort : Bland träd och sten Jobb : Grävmaskinist
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 ons feb 01, 2012 10:46 am | |
| Haha. Jo det är lugnt än så länge. Sköt.. | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 ons feb 01, 2012 9:18 pm | |
| Både finfrämmande och tätt oljefilterhus Provstartade idag igen men var inställd på ett misslyckande så datorn lämnades hemma. Gick snålt så det var svårt att hålla den igång. Fin sång det lilla den gick iaf | |
|
| |
gniraz
Antal inlägg : 127 Age : 38 Ort : Verry verry hemlisch Jobb : pulverlackerare
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 ons feb 01, 2012 9:31 pm | |
| Ja jävla fint huset blev tätt, bara se till att ha datorn med till nästa pass vill hörde den sjunga på allvar nu.. | |
|
| |
JOHNEMAN
Antal inlägg : 24 Ort : ALTUNA Jobb : SNICKARE
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 tor feb 02, 2012 8:55 pm | |
| - gniraz skrev:
- Ja jävla fint huset blev tätt, bara se till att ha datorn med till nästa pass vill hörde den sjunga på allvar nu..
Boka nästa tisdag så gör vi iordning en stabil grundmapp. Tills dess har jag ordnat med kringutrustningen. Mailade PPF angående bränsletrycksmätaren och dom hade inte varit med om något liknande så dom skickade en ny samma dag så den är i antågande. Bättre service får man fan leta efter! Ska fixa en konverter till lambdan också så får vi den att stämma. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: JOHNEMANS 535 E34 | |
| |
|
| |
| JOHNEMANS 535 E34 | |
|